پروفیل در ساختمان سازی


در صنعت ساختمان سازی از مصالح فراوانی بهره گیری می شود که هر کدام به نوعی در تکمیل شدن ساختمان نقش دارند. یکی از این مصالح که کاربرد متعددی در ساختمان سازی دارد پروفیل است که شامل دو نوع ساختمانی و صنعتی می باشد. نوع ساختمانی در ساخت درب ، پنجره وسقف کاذب و نوع صنعتی در ساخت خودرو به کار می رود. همچنین پروفیل ‌ها از زمان‌ های بسیار قدیم به دلیل استحکام و خواص بسیار عالی برای ساخت ‌و ساز به کار می ‌روند. به‌ جرات می ‌توان گفت در اجرای هر نوع پروژه ساختمانی یا مواردی مانند انواع پل ‌ها و زیبا سازی شهر به‌ وفور از پروفیل ‌های مختلف استفاده می‌ شود.

پروفیل گچ برگ


کلیه پروفیل های گچبرگ یا کناف از ورق گالوانیزه با ضخامت 0.6 و 0.5 میلیمتر و با روش رول فررمینگ ساخته می شوند. این پروفیل ها بر حسب شکل مقطع آنها نام گذاری می گردند، به دلیل شباهت مقطع پروفیل های کناف با حروف F ، L ، U و C ، آنها را به نام های پروفیل اف، پروفیل ال و پروفیل یو، پروفیل استاد می خوانند. در صورت استفاده از این سازه ها در مناطق مرطوب و شرجی، مقاطع برش خورده را می بایست با پرایمری با پایه روی اندود نمود. این عمل به منظور محافظت سازه  ها از خوردگی الزامی می باشد.

کناف سقفی چیست؟


دیوار خشک (‏که به پلاستری بورد، وال بورد و یا پانل گچی نیز شناخته می‌شود)‏ پانلی است که از کلسیم سولفات دی هیدرات (‏گچ) ‏با یا بدون افزودنی ساخته شده است که در ساخت دیوارهای داخلی استفاده می‌شود.
این محصولات نوعی صفحه روکش دار گچی بوده و به صورتی دیگر میتوان گفت که کناف نوعی نسل جدید گچ محسوب میشود که در کلیه کارهای ساختمانی جدید به کار میروند. 
برای خرید کناف سقف با ما تماس بگیرید.

میخ و چاشنی


برای متصل کردن قطعات به سطوح بتی از میخ و چاشنی استفاده میشود، میخ چاشنی با استفاده از تفنگ میخکوب ، مخصوص میخ و چاشنی کار میکند.
میخ ها برای اینکه بتوانند از داخل تفنگ بیرون بیایند و به داخل سطح بروند نیاز به یک نیروی محرکه دارند که با استفاده از چاشنی تامین میشود. در حقیقت کار چاشنی این است که میخ ها را از داخل تفنگ شلیک نماید.میخ با استفاده از نیروی احتراق حاصل از باروت شلیک میشود. یکی از مهمترین فاکتورها برای خرید میخ چاشنی بعید از کیفیت محصول، قیمت میخ چاشنی است. یکی از انواع میخ و چاشنی ، میخ چاشنی است.

کناف چیست؟ 


نوعی پانل گچی با روکش کاغذی می باشد که برای ایجاد دیوار کاذب ، سقف کاذب و ایجاد دکور روی سقف و دیوار مورد استفاده قرار میگیرد.کناف در واقع نام یک برند تجاری در پنل های گچی می باشد. این پنل ها در ایران بنام کناف شناخته شده است.نام دیگر پنل های گچی کناف است.نام کناف در اصل نام تجاری سیستم ساخت و ساز خشک ( بدون استفاده از آب ) است.کناف در واقع همان گچ برگ است.

کارخانه ها و شرکت های تولید کننده ورق کناف از این تخته های گچی شکل برای مصارف ساختمانی به عنوان مواد اولیه اصلی استفاده می کنند و با تولید و ارائه آن ها به بازار کمک خواهند کرد تا طراحی داخلی ساختمان های شما به زیباترین شکل ممکن صورت گیرد.کناف جایگزینی مناسب برای رابیتس کاری می باشد و امروزه به عنوان جایگزینی مناسب برای سقف کاذب و همینطور دیوار کاذب شناخته می شود.
منبع:




شنبه 11 بهمن 1399